ارتباط با کارشناسان...
ارتباط با کارشناسان...

گیاه پالم لاتانیا
//آفتاب دوست

پالم (نخل) لاتانیا

نام متداول: پالم لاتانیا

نام انگلیسی: Latan palm or Latania palm

خانواده: پالمینه ها ( نخلینه ها)

ارتفاع: حداکثر ارتفاع معمول آن به 22 متر و گاهی تا 35 متر می رسد.

کاربردها در محوطه سازی و فضای سبز : تک درخت، مرکز دید، حاشیه راه ها

رنگ برگ: سبز روشن

طول تاج: تا 4 متر

شکل برگ: بادبزنی پنجه ای با الیاف کرک مانند در اطراف ساقه

اندازه برگها: طول برگ آن تا 1.5 متر و گستردگی و عرض پهنه آن نیز تا 1 متر میرسد.

میوه: آبی تا خاکستری به اندازه حدود 5 تا 8 میلیمتر

رنگ گل: نارنجی متمایل به صورتی

مشخصات پالم لاتانیا :

نخل لاتانیا از خانواده نخل های بادبزنی است، درخت دارای برگ های بزرگ و بادبزن مانند است که این برگ ها به صورت عمودی رشد می کنند. حداکثر ارتفاع معمول آن به ۲۲ متر و گاهی تا ۳۵ متر می رسد. رنگ برگ سبز روشن، طول تاج تا ۴ متر،شکل برگ بادبزنی پنجه ای با الیاف کرک مانند در اطراف ساقه، اندازه برگها طول برگ آن تا ۱٫۵ متر و گستردگی و عرض پهنه آن نیز تا ۱ متر میرسد،

میوه آبی تا خاکستری به اندازه حدود ۵ تا ۸ میلیمتر، رنگ گل نارنجی متمایل به صورتی، که به علت شکل برگها و ظاهر لوکس و زیبایش بسیار مورد توجه قرار میگیرد.

استفاده از پالم لاتانیا در روف گاردن :

از آنجایی که استفاده از پالم لاتانیا در روف گاردن نیاز مند نگهداری و مراقبت زیاد در برابر سرما است استفاده از آن در روق گاردن ها و بام سبز های واقغ در تهران و شهر های با سرمای زمستانی توصیه نمی شود . در صورت استفاده از پالم لاتانیا در مناطق نیمه سرد سیر نیاز به ایجاد پوشش برای این گیاه زیبا لازم می باشد .

هم چنین بخوانید: طراحی فضای سبز در مشهد

دما :

بهترین دما برای پرورش این گیاه از ۲۰ درجه به بالا است اما این درخت تا دمای منفی ۱۰ درجه را هم تحمل میکند، در نواحی سردسیر و هوای سرد مقاومت خوبی از خود نشان میدهد.

نور :

نور کامل خورشید برای پرورش این گیاه لازم می باشد. قرار گرفتن این گیاه در مجاورت نور خورشید سبب می شود تا برگ های بزرگ و زیبایی به وجود آید

نگهداری :

نخل لاتانیا از گیاهان بیرونی با برگ بادبزنی زیبایی است که به علت شکل برگها و ظاهر لوکس و زیبایش بسیار مورد توجه قرار میگیرد.

این نخل را میتوان در فضای داخل و گلخانه های گرم و نیمه گرم پرورش داد اما نور کافی از ملزومات رشد مناسب آن است و همچنین برای رشد مناسب و بهره مندی از نور بهتر است در فصول گرم بایستی گلدانهای نخل لاتانیا به مکاهای سایه آفتاب زیر درختان منتقل گردد تا شاهد رشد مناسب برگ ها و تنه آن باشیم. چون دارای ریشه های متمرکز و کوتاهی است میتوان برای مدت طولانی آن را در گلدان نگهداری نمود.

آبیاری :

همانند انواع نخل ها به طور مرتب و نه زیاد، به آبیاری نیازدارند و البته مخصوصا در موارد کاشت در گلدان و نگهداری در فضای گرم داخلی نباید اجازه داد که خاک گلدان برای مدت طولانی خشک بماند.

در صورت کاشت در زمین این نخل همانند سایر نخل ها نیاز به کرت یا آبخور در فاصله حدود یک متری اطراف تنه است و بهتر است برای رشد مناسب در فصول رشد خاک آن همواره مرطوب باشد

هم چنین بخوانید: طراح و مجری تخصصی فضای سبز ویلا و روفگاردن در مشهد